Jump to content

ladedata barnes ttsx 250 grs til 375 h&h


rygh88

Recommended Posts

Trenger ladedata på 250grn barnes ttsx til min 375h&h. Har vv n-150 og 160, rifla er ei remington 700 xcr. Hva er max lengde jeg kan ha på disse patronene. Er lit grønn på dette med måling av friflukt, som dere forstår. Hvordan gjør dere dette? Lada noen hornady rn 300grn, med 71grn n-150 og 215 federal hette. Tror dette var i meste laget, mn det ga ingen tegn til overtrykk :winke1: .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Litt eldre tråd dette men jeg svarer nå :smile: Jeg ladet mine med 72grs N-150 og en lengde på 93 som er maks i mitt magasin. Ellers så finner du maks lengde med og lukke sluttstykket, ta pussestaven og la den gå til den treffer sluttstykkebunden. Sett ett merke ved munningen på pussestokken. Ta så og sett i et prosjektil i kammeret og hold dette på plass med et egnet utstyr. Ta så og slipp på plass pussestokken til den treffer prosjektilet og sett et nytt merke på pussestokken. Når du tar ut pussestokken så har du to merker som viser deg makslengde i ditt kammer med en type kule. Men så må du huske og trekke av litt til friflukten ca 1,5mm. Denne metoden må brukes for hver gang du vil benytte en annen type kule. En annen ting er at pussestokken må være flat i enden så ikke kulespissen går inn i pussestaven og lurer deg på lengden.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har fått skutt med den er en reinskalv, og effekten var ikke til å klage på. I tillegg fantes det ikke ødelagt kjøtt. Minuset med kula er at jeg synes at den stjeler noen millimeter for mye med plastspissen kontra en TSX. Ellers er kula helt topp. Tror jeg heller mot å teste ut 235grs TSX. Men har du alt handlet kulene, sa lad de opp og skyt rådyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...