Jump to content

Vepr super og skadete hylser.


SuPer

Recommended Posts

Jeg har en vepr super som bulker skuldra på hylsene.

Jeg har funnet ut at bulken sannsynligvis lages av sluttstykket mens patronen fortsatt ligger i magasinet - og da antakelig i det sluttstykket beveger seg bakover. Er det noen som har erfaring med hvordan man kan løse dette problemet, hvis det kan løses i det hele tatt?

 

På denne videoen der man jo ganske tydelig når bulken evt blir laget. Men er redd for å begynne å slipe på sluttstykket da dette kan gjøre at sluttstykket ikke klarer å mate ny patron i kammeret..

 

 

Edit: Har og tenkt på om bulken kan komme av at hylsa treffer kanten i utkasteråpninga når den blir kasta ut, men får ikke dette helt til å stemme

fordi denne bulken fikk jeg og på en patron som lå i kammeret etter at jeg hadde skutt et skudd. Dro så ladearmen bak og trakk den ubrukte patronen ut av kammeret.. -Da hadde den bulk..

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det du, sluttstykkebæreren er litt hardhendt med hylsene innimellom. Mon tro om det går an å slakke litt på magasinfjæra uten at det går ut over ladingen? Da vil patronene fjære lettere ned i magasinet. Men fjæra må være stram nok til å bringe opp ny patron tilstrekkelig fort, for ladingen går rimelig fort som du jo vet. Vil også tro at det går an å slipe litt på sluttstykkebæreren i bakkant, for det er der problemet oppstår. Den polerte flata på undersiden kan muligens være litt bratt slik at den øverste patronen i magasinet blir slått ned når sluttstykkebæreren passerer på vei bakover istedet for å skyve patronen ned. Du må nesten kikke litt på sluttstykket, ta noen ladegrep uten gassdeksel og merke av litt på sluttstykket for det er den samme flata som spenner opp hanen. Tar du for mye der får du problemer. Det er en stund siden jeg hadde Vepr så jeg er litt usikker, men mener det burde gå. Så det ikke som noe problem da jeg rett og slett kasserte hylsene og plukket på banen istedet. Men blir ikke bulken på skuldra blåst ut når du skyter? Trodde den ble det. Derimot blir det som regel et litt skrått merke like over midten på hylsa ved skyting. Dette kommer fra gassdekselet som du nevnte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...