Jump to content

270 wsm


kvalle

Recommended Posts

Kikket akkurat på den Woodleigh kula... lurte på om det kunne være noe på storvilt.

Får vi ladet den til lovlig anslag, hastighet osv?

 

Hva vil være forskjellen om man benytter 180 gr kule vs 150 gr kule på jakt med .270win?

Link to comment
Share on other sites

Lada woodleigh 180gr med 56gr MRP. Utruleg god samling i min browning bar med z6i 3-18x50. Kulehollene brøt kvarandre.

 

Hadde vert moro å prøvd å funne ut kva som er max ladninga på denne kula, og da med MRP krutt. Trur faktisk at ein kan opp i 57-58gr.

 

Ladetabeller på denne kula mottas med takk !!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hei Lurer på om det er en generell erfaring at presisjonen kommer ved høye trykk med denne patronen ? - Når jeg kjører dataene fra Norma i QuickLoad gir de drøyt høye trykkverdier. Jeg ser at Norma velger 204 fremfor mrp hvor jeg ser de ville fått bedre hastigheter med MRP enn med 204 i 140 grains kuler. Noen her som har tøyd grensene med MRP i dette kaliberet og opplevd magiske ting skje når man nærmer seg den berømte trykk-grensa ?

 

Ps :) Jeg er en erfaren lader, og driver med ikke med "farlige greier", så ikke vær redd for at jeg finner på noe sprøtt, selv om du forteller om det. Jeg er bare ute etter å få utvidet min kunnskap om karakteristika ved dette kaliberets egenart.

Det jeg har fått til til nå er å få 140 grains tsx til å gå som en stråle, og det er da noe ,, Men da med 204

 

Med beste hilsen Langlo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...