Jump to content

Dårlig matlyst?


Trippelsss

Recommended Posts

Hei.

 

Har to hunder nå, en Jemthund og en NEG. begge er hann hunder og hver dag får dem Eukanuba for, litt om morgenen og litt mer om kvelden. Men nå i det siste har dem ikke spist opp alt til hver gang, og noen ganger til og med ingenting.. er de bare rett å slett lei tørforet? burde jeg begynne å blande foret med noe annet for å få opp matlysten? eller burde jeg bytte ut foret, med noe annet?

 

håper på noen tips som kan få opp matlysten dems, takker for tips på forhånd :)

Link to comment
Share on other sites

Først bør man tenke på om det kan være mye varme der du er, eller f.eks løpne tisper i området... Men dette merker du jo fort ;)

 

Personlig erfaring (2 tisper) og bekjente sin erfaring (stort sett tisper) er at Eukanuba er et for som hunder kan gå fort lei. Selvfølgelig ikke alle, men tror Eukanuba ikke setter smak høyest i kravene ;)

Både jeg og flere jeg kjenner har gått over til Royal Canin. Hundene har spist dette som om det skal være leverpostei i flere år nå :) Vi har desverre måttet gå over til Eukanuba vet. på den ene hunden, men etter kun en uke var dette foret uintresant for hunden. Så vi må finne et alternativ hos RC for det spesifikke foret.

 

Et for som passer mine hunder, passer ikke nødvendigvis dine hunder, så det er viktig å teste litt selv :)

 

Du må også tenke på at hunder (som oss) kan gå matlei til tider uten at dette er noen fare.

Link to comment
Share on other sites

Hvis hundene ellers virker å være i god form så vil jeg tro de er matleie. En hund som ikke er i særlig aktivitet vil heller ikke være særlig sulten; slik er mi bikkje i alle fall. Han er veldig sulten når vi har kommet hjem fra tur og går rett til matskåla og setter seg (og han spiser vanligvis ikke allverden).

 

To måltider om dagen kan kanskje være for mye dersom det er varmt i været?

 

Hopp opp det ene måltidet - gi kun om kvelden et par dager og se om det endrer seg. Ellers kan du gjøre som meg (som altså har en hund som ikke er sååå matinteressert) - strø litt ølgjær over foret og bland det ut med en dæsj rapsolje. Ølgjæret øker appetitten samt er super for pels og klør og dessuten smaker maten bedre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...