Jump to content

Hvordan måle "distance from thorso"


eaanon01

Recommended Posts

HANDGUN COMPETITION RULES

10. Max. distance of handgun and allied equipment from torso 50mm

Noen som kan utdype og henvise til hvor det er spesifisert hvordan dette skal måles?

 

Jeg har et nyt hylster der det er under 50mm til pangen men over til senter av pangen. Er dette spesifisert noen vei eller kan jeg bare anta at 50mm til kanten av utstyret er nok?

Link to comment
Share on other sites

Her står det litt nærmere forklart, uthevingen er min: http://ipsc.org/pdf/RulesHandgun.pdf

 

5.2.5 Where a Division specifies a maximum distance that a competitor's handgun and equipment may extend

away from a competitor's body, a Range Officer may check compliance by measuring the closest distance

between the competitor’s torso and the center of the longest dimension of the handgun grip and/or any

reloading devices.

5.2.5.1 The measurement is to be taken while the competitor is standing naturally upright (see Appendix

E2).

5.2.5.2 Any competitor who fails the foregoing test prior to the start signal will be required to immediately

adjust his holster or allied equipment to comply with the requirements of the relevant Division.

The Range Master may make allowances for variations in these requirements due to anatomical

considerations. Some competitors may not be able to fully comply.

Link to comment
Share on other sites

Når man ser på L3 stevnene til i år. Så har dette vært fritt frem.

 

Jeg var på banen og registrerte meg til Pre-Match på Rooster Mountain i dag, og gjett hva jeg fant i posen min? :-P Jepp! Equipment Sheet! Lovely! :-) De kjørte det på Moss Indoor Open i fjor også. Burde vært gjort på alle Level III, og gjerne Level II også! :-) Vil ikke si det er fritt frem selv om det ikke dukker opp slike skjemaer. Jeg sendte 2 eller 3 stk i safety for å justere rigg i Gøteborg, og vet det ble gjort ved et par andre anledninger av andre også. :-)

 

Siden du sier det er fritt frem, kan man da tolke det dithen at du ikke overholder reglene..? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Når man ser på L3 stevnene til i år. Så har dette vært fritt frem.

 

Jeg var på banen og registrerte meg til Pre-Match på Rooster Mountain i dag, og gjett hva jeg fant i posen min? :-P Jepp! Equipment Sheet! Lovely! :-) De kjørte det på Moss Indoor Open i fjor også. Burde vært gjort på alle Level III, og gjerne Level II også! :-) Vil ikke si det er fritt frem selv om det ikke dukker opp slike skjemaer. Jeg sendte 2 eller 3 stk i safety for å justere rigg i Gøteborg, og vet det ble gjort ved et par andre anledninger av andre også. :-)

 

Siden du sier det er fritt frem, kan man da tolke det dithen at du ikke overholder reglene..? :mrgreen:

 

 

på de stevnene jeg har vært på så er det kun moss dem har kikka på riggen.

 

Når man ser det er skyttere som omtrent mister pistolen da den henger ut. og ingen RO prøver og påpeke det, da begynner man å lure litt.

 

Min rigg er i henhold til gjeldende regelverk. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...