Jump to content

Bedding av rifle


Henry_1shot

Recommended Posts

Hei,

 

Har siden kammersmellen fått søylebeddet grs-stokken min, men er litt usikker på den jobben som er gjort.

 

Virker som låsekassa står i spenn, samme med skruene.

De siste 5 -8 mm av innskruing henger de litt.

 

syns også rifla samla dårligere på banen når jeg testa den, hadde desverre ikke med meg original stokken, så jeg fikk ikke sammenligna.

 

men når jeg dropper låsekasse og underbeslag i originalstokken, så kan jeg skru skruer inntil med finger kraft. null motstand. så er det bare å dra litt til.

 

 

Noe sier meg at jobben som er gjort er under pari.

 

Hva mener dere?

 

Henry.

Link to comment
Share on other sites

Er det rom nok rundt skruene i søylene?

Er søylene sentrert rundt skruene i kassa?

 

Dette er ikke uvamlige problemer som kan oppstå under søylebedding, men fiksen er rimelig enkel; Bor opp skruehullet i søylene slik at det ikke blir kontakt med skjefteskruene. Søylene fungerer egentlig bare som en bøssing for skjefteskruene og skal forhindre at treverket blir komprimert ved tiltrekking. Skjefteskruene skal bare holde kasse mot stokken..ikke oppta rekyl..

Link to comment
Share on other sites

Er god plass rund skruene i søylene.

virker heller om det står i spenn ja, bolten virker såvidt litt tregere enn i den andre stokken også.

 

Merker etter skrue i skruehullet i låsekassa også :cry:

 

Edit: da skulle sette på kikkerten, igjen etter att jeg flyttet låsekassa over i originalstokken, viste det seg at QR festen ikke lenger stemte overens!!

Så da er det telefon til butikken som gjorde jobben og klage igjen.

 

 

Henry

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...