Jump to content

Rifle for IPSC Mini Rifle


G L

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en rifle 22 lr for billig trening og som er littere for ungene å skyte. Og siden IPSC har startet denne grenen tenkte jeg det er lurt å kjøpe en rifle som er godt egnet for dette også. Er det noen som kjenner til hva som er vanligst og mest gunstig i IPSC Mini Rifle, tenker på open.

 

Er det noen som vet om det er samme styr med godkjenning av halvauto 22 lr rifler som andre halvauto rifler? Er eventuelt noen av AR15 22'ene godkjent? De ville jo være ganske lik AR'en i bruk :)

Link to comment
Share on other sites

Chiappa mfour 22 er godkjent .22 halvauto rifle mad AR oppbygging, og det samme gjelder Ruger sr22. Muligens også noen andre varianter. Så om du klarer å spa opp en tilatelse f.eks vi NROF så kan du skyte .22 ar. Men som andre har påpekt - Ikke mini rifle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ønsker noe som er gunstig for mini rifle i tilfelle det blir tatt inn eller skyting i utlandet. Uansett fikk jeg tidligere godkjent søknad om 22lr rifle til trening (ikke konkurranse), begrunnet med ammopriser i forhold til 223. Om dette blir godkjent eller ikke kommer sikkert an på hvor mye aktivitet som kan dokumenteres og argumentasjon i søknaden. Trening for å konkurrere med et annet våpen er jo også et behov. Ser 10-22 som sannsynlig valg, men tenkte også undersøke de som er som ar.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så er i allefall chiappa mfour tilatt i Norge.

500-060small.jpg

Men det er ikke noen norsk forhandler på denne pr i dag. Jeg kjøpte min via Scandinavian arms i sverige (Slik at en ble kjøpt før forskriften om forbudte våpen tro i kraft, slik at den er godkjent. :twisted: - nå er den solgt til fordel for en ruger SR22)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...