Jump to content

Bestard Jaktsko


gossern

Recommended Posts

Har benyttet Alfa Bever Pro Grip + i flere år, disse begynner nå å bli noe slitt og er på utkikk etter nye sko. Er stort sett fornøyd med Alfa, men disse kan virke noe glatt på hardt underlag. Har sett på de spanske skoene, Bestard. Er det noen som har testet disse skoene i hardt terreng over tid..?

Link to comment
Share on other sites

heisann!

Holder på med testing av disse skoene nå, og er hittil veldig fornøyd.

Stive og gode, og en god stiv såle som egner seg veldig bra i røft og ulent terreng.

Har kun brukt de i knappe 2 mnd nå, men har stort sett gode erfaringer til nå.

Det eneste jeg har lagt merke til, noe som gjelder det meste av fottøy er at

valg av sokker er viktig for å unngå gnagsår.

Med èn gang jeg har en bomullsokk innerst, så gnager det.

Så jeg bruker en tynntynn phd ull liner sokk innerst, og en litt tykkere utpå. Den innerste

sokken er hovedsaklig der for å forhindre friksjon. Härkila har en fantastisk silkeliner sokk som

brukes på samme måte.

 

Men alle føtter er forskjellige, så det finnes strengt tatt ikke en fasit på hva som passer hver enkelt, så

mitt tips til deg er å prøve disse på foten i en butikk, å se hva du synes. Den eneste "ulempen" er at de er

forholdsvis dyre. Om man får det man betaler for?

-mjæ....vanskelig å si, får se til høsten hvordan de klarer seg i steinura og i hardt fjellrypeterreng.

men når man kjøper sko til treogethalvttusen så forventer jeg at både komfort og levetid skal overgå

det meste andre jeg har prøvd med god margin.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg kjøpte Bestard i fjor høst, først og fremst pga at de passet føttene mine veldig bra (har ganske store og brede labber), men også pga antatt kvalitet og gode testrapporter (bl.a. gripeevne). Jeg er fornøyd med det meste så langt. Det er bare en ting de ikke har innfridd på, nemlig grep på vått treverk (nedfallstrær, greiner på hogstfelt o.l.), men her har vel de fleste støvler problemer.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte også et par i fjor høst. Har vekslet mellom disse og et par Meindl Performance og Crispi Hunter.

Positive først, bra kalosjering, bra sømmer. Snørings-systemet det beste jeg har vært borti.

Minus: Lærkvalitet mindre god på den ene skoen. Pussig nok var den andre skoen som sprang lekk først alikevel, den andre holder bra tett.

Mellomsåle og yttersåle har løsnet på begge. Har reparert enkelt og greit med Køvulfix, men likevel noe svakt. Har hatt lignende såle-løsning før (Aku og Alfa) hvor dette ikke har skjedd.

Forøvrig er jeg sterkt i tvil om disse sålene virkelig sitter vesentlig bedre enn konkurrentene (Vibram). I så fall minimal forskjell. Det ser imidlertid ut til at de slites ganske fort. Mine er ganske hardt slitt nå, spessiellt rundt disse "lamellene".

Kommer nok ikke til å kjøpe flere av disse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...