Jump to content

søke på flere pistoler


anette

Recommended Posts

Hallo alle sammen. lurte på om jeg kan fä godkjent en rev... i 38 sps og en pistol i 40 s&w, jeg har fra før av 4 stykk i kaliber 22lr, 9mm, 45acp og 357 mag. trener 2-3 ganger i uka. men har bare 4 konkursaner i år ( jobber mye i helgene). skal begynne på praktisk kurset i høst. :?:

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet ikke, men jeg skal ikke si umulig.

 

9mm'ern og .45'en din står antagelig i veien for en .40. Innen NSF dekker de både grov og militærøvelsene. Og .40 som en praktiskpistol krever godkjent kurs og medlemsskap i praktiskklubb og NFPS. Så etter kurset er nok veien lettere. :)

 

.38special kan også bli vanskelig da du har en .357mag. For sistnevnte kan også skyte .38.

Men det er litt avhengig av hva slags revolver du har og hva slags revolver du vil kjøpe. Har du en med langt løp, kan du søke på en spesialrevolver i .38. Men den må da være kort.

Er det revolver til praktisk, så gjelder vel igjen kravet ovenfor.

Link to comment
Share on other sites

Om det er til klassen spesialpistol du tenker å ha den SPS Amigoen, vil ikke det gå (den veier 950 gram etter hva jeg kjapt klarte finne, kravet til klassen er maks 800 gram vekt)

 

Her er en fin side med spesifikasjoner på hvilke våpen en kan få behov for ved skyting innen NSF:

http://skyting.no/loverogregler/Documents/Nasjonale%20pistolregler2012.pdf"%20target="_blank"%20target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...