Jump to content

skarvejakt endringer


kilden

Recommended Posts

heisan ser av den nye jaktkalenderen att deter kommet endringer i skarvejakta..

det er nå i ferskvannslokalisasjoner på vestlandet lov og skyte storskarv allerede fra 21 august og frem til 23 desember.

mot tidligere kun oktober og november mnd.

 

Skarven forsynner seg grovt i elver og bekker og er der et skade dyr av dimmensjoner,

kansje en ide for unge jegere etc, snakk med elveeiere og prøv og få innpass i nye områder mot og felle skarv...

 

mvh

kilden

Link to comment
Share on other sites

vel hvis dere har samme mengde av skarv som vi har i rogaland og også att den står i elver og i vassdrag langt til fjells så burde det kunne gå ann og få vi elvelag jegerklubber etc og sende klage til de rette innstanser...

 

hadde jo håpet på att vi også skulle få åpning for ærfugl jakt i rogaland.. det er etterhvert blit store mengder av disse her i rogaland..

 

mvh

kilden

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har googlet en del i kveld og funnet ut (tror jeg) at det er underarten Mellomskarv som er problemet. Denne trives godt i ferskvann, men ser nesten ut som vanlig Storskarv.

 

Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er ganske mye mellomskarv som flyr rundt meg her i Hordaland også. For å se forskjell på vanlig Storskarv og den "danske" mellomskarven må nesten skarven være dau..... Hele skarvejakta bør utvides i tid! Min erfaring er at det er mye mer skarv nå en for 20 år siden. Finnes det statistikk på slikt?

 

 

link

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...