Jump to content

Ege Silah halvautomat 12-76?


Jon H.

Recommended Posts

Hei jeg lurer på om det er noen som har kunnskap/erfaring med EGE SILAH sine halvautomater til kr 3000 (Pedersens Våpenlager AS)?

Har vurdert denne til bruk på sjøen men vil vite litt mer om slikt som kvalitet, driftsikkerhet, trykktesting og andre generelle ting. :P

Link to comment
Share on other sites

Den koster 3000 ny _ kan si noe om kvaliteten :?

Er den laget i de siste årene er den nok grei med tanke på trykk

(Det er choken som er det kritiske her, selv om stål (og du har vel ikke tenkt å jakte med stålsludd???) jaktskudd er ladd til høyere trykk en alternativene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var innom PVAS og så på denne i fjor.

ble jo informert om at de som produserte denne ikke gjør det lengre/ikke eksisterer lengre.

hagla skal være driftsikker, men hvis det ble problemer så skulle PVAS ordne det på en grei måte.

det er vist egentlig en 12/89 hagle, men i et forsøk på å få den til å veksle leirdue ammo så ble det gjort noen små endringer og PVAS selger den som 12/76

 

Personlig ville jeg ikke kjøpt denne hagla, den virker rett og slett ikke god nok til at jeg vil stole på at den vil virke i flere år uten at tinger begynner å gå i stykker.

 

Nå skal XXL ha vennefest imorgen, vis du går ut der da kan du kanskje klare å få gjort en god avtale på ei hagle, jeg gjorde det i fjor og fikk da 25% rabatt på kjøpet. møtte opp og gjorde alt klart så søkte jeg på våpenet jeg bestemte meg for og gikk tilbake til XXL og betalte og hentet ut våpenet en annen dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...