Jump to content

GRS sporter/varmint VS Adjustable Hunting


BowFreak84

Recommended Posts

Jeg skal ha meg ny stokk til min Tikka M695, hadde tenkt KKC grunnet lav vekt, men denne kunne jeg vist ikke få til min børse, kan legge til at det er links. Kikket da på GRS da denne kan skaffes, men vekta er høyere på denne, sporter stokk veier 1400 gram og adjustable hunting veier 1300 gram. Jeg vil ha så lav vekt på børsa som mulig siden jeg har tenkt å skyte litt jegerklasse på DFS felt, og max vekt på børse inkl kikkert og tomt magasin er 4,5 kg. Med sporter er jeg akurat under den grensen, men med jakt stokken vil jeg få 100 gram til og gå på.

 

Jeg lurer da på om noen her vet om det er store forskjeller på disse 2 stokkene? er skjeftet mye slankere på jakt stokken VS sporter stokken? er pistolgrepet likt?

Link to comment
Share on other sites

Her ser du begge stokkene i ett bilde, med samme skalering. Her ser du fint forskjellene på de to stokkene med sporter øverst og hunteing nederst.

 

Capture5.JPG

Bilder hentet fra GRS sine sider.

 

Som du ser er pistolgrepet tilnærmet likt. Kolben og forskjeftet er de store forskjellene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøveholdt en sporter i dag, den var riktignok rechs, men nevene mine er hvertfall i rett str til grepet :) Men pga vekt lurer jeg på om jeg skal gå for hunter stokken. Det er jammen ikke enkelt! Men om jeg går for sporter, så kan vel kanskje en lettere kikkert gjøre susen om jeg får problemer med vekta på DFS felten. Så det jeg lurer mest på er om sporter stokken er betraktlig bedre enn hunter stokken å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...