Jump to content

småviltjakt på kvikne


tripp

Recommended Posts

Ja må nok si meg bra kjendt på mange steder der . Litt spennende med klekkingen i år vil jeg si uten at jeg vet men været har hvert kaldt og snøbyger i fjellet helt til de siste dagene så det blir litt spennede og se etter hvert når registreringene starter .

Er det på Hogna'siden du har jakt eller ?

Link to comment
Share on other sites

har fått jakt på "norde felt" har fått ett kart, jaktfeltet ligger i nærheten av Hælfjellet, sæterfjellet..

 

russutangen, hestfjellet og sandfjellet ligger i jaktfeltet, hvis dette sier deg noe??

 

har personlig aldri vært der, men det er i kvikne østre statsallmening i hvertfall..

 

det står i brevet at det var i følge taksering 2011, 24 liryper pr. km2, det må vel være brukbart??

 

er mitt andre år som rypejeger i år :)

Link to comment
Share on other sites

Ja normalt sett i et stabilt område dette og absolutt i de områder jeg har hvert mye i . Bor jo selv i kommunen og har slitt ut flere hunder bl.a. i dette område . Går klekkinga bra er det bra med stamfugl fra sist år så du kommer til en meget bra biotop og et flott fjellområde . :D

Link to comment
Share on other sites

Hei. Nå er ikke jeg akkurat den store rypejegeren....Men jeg er lommekjent i områder Er fra Kvikne og har jaktet rein i statsallmenninga i 30 år. En ting er sikkert, du kommer til å elske området. Fantastisk frodig fjellområde med brukbart med rype, normalt sett.

Var ganske bra i fjor, er som shooter2 påpeker, litt usikkert med klekkinga i år, samt at smågnagerne er borte.

Ønsker deg i alle fall velkommen til Kvikne og skitt jakt! :D

Link to comment
Share on other sites

nydelig natur...

Har trasket "noen" mil i fjellene der, både øst og vestsiden. Har jaktet en del på statsalmenningen, og på grunneiere.

Tidlig og midten av 90 tallet var MEGET bra, og siden det har det vel vore sånn passe med fugl. Dog er det å komme seg opp i høstfjellet der, det som er viktigst for min del.

 

Dette bildet er vel fra 2009 om jeg husker rett.

Var i utgangspunktet et dårlig år, etter ryktene, men vi så mange store kull. (jaktet sent i oktober eller november om jeg husker..

nedparein.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...