Jump to content

Tanfoglio Limited Custom Vs. (Ultra) Match


Sniper-Arne

Recommended Posts

Etter noen år borte fra feltskytinga med håndvåpen har jeg som smått startet igjen og etter ett feltstevnet oppdaget jeg jo fort at det ble for lite med bare revolver. Derfor oppsto behoved for ny 9mm :) Har ett par brukte Tanfo'er på hånda samt en Pardini GT45-9 med 6"" løp, men det har imidlertid blitt litt uvist om sitnevnte er til salgs lenger.

 

For meg ser Tanfo Limited Custom sin modell fra 09 rimelig lik ut som Match'en. Begge har match avtrekk og 5"" siktelinje. Begge har kort støvdeksel (ser dette er langt på dagens LC, og det er joe en fordel med litt mer vekt foran).

 

Kan noen si noe om forskjeller og event hva man burde tenke på til militærfelt! Aller helst skulle man vel gå for Gold Match'en med 6"" sleide, men det blir i dyreste laget å kjøpe en ny en nå.

Link to comment
Share on other sites

Har eid flere Tanfoglioer bla match og har nå en Limited HC.

Limited har en annen styring på pipa i munningen enn ultramatchen jeg hadde.Presisjons forskjellen er ganske stor.Fikk jevnt 5-7 cm med beste ammo jeg har testa i matchen ,men Limiteden går rundt 3cm med annlegg.Geco er den ammo som går best i Limiteden min.

Link to comment
Share on other sites

Har en limited custom i 9mm, og godt fornøyd. Presisjonen er betydelig bedre en skytteren ( meg ) i allefall. Om du skal bruke den til felt og handler brukt, ett tips er å så sjekk avtreksvekten. Min holder 1200gram og justering opp til 1360g må det bytting av deler til for. Jeg bruker min til praktisk så ikke noe problem for meg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Limited Custom i 9mm. Er veldig godt fornøyd og den har meget bra presisjon også med blykuler. Se på bildene av Limited http://www.tanfoglio.it/uploads/catalog ... tedjpg.jpg" target="_blank" target="_blank og Limited Custom http://www.tanfoglio.it/uploads/catalog ... tomjpg.jpg" target="_blank" target="_blank. Kjøpte min i 2008 og den har langt støvdeksel og tjukk kon pipe. Den tjukkere pipa gir mere vekt forran. Vil absolutt anbefale den.

Link to comment
Share on other sites

Det var nyttig info BAB. Det viser seg å være en Limited og ikke en Limeted Custom. Noen som vet ny pris på en Limeted? Winge våpen ser ikke ut til å ha denne modellen inne.

 

Om du skal kjøpe Tanfoglio ville jeg anbefalt å sjekke med HuntersHouse i Danmark. Sparer fort opp mot 30% inkl frakt og mva. kontra å kjøpe i Norge på en del modeller. Jeg kjøpte min Custom Limited HC for 10500.- kontra den norske prisen på nærmere 15.000.-+

Link to comment
Share on other sites

Mange gode tips i tråden her. Har også blitt tipset om at flere av disse modellene fra Tanfoglio som er myntet på IPSC har lavere avtrekksvekt enn 1360 g. Er det vanskelig å øke avtrekksvekta? Er det stillbart oppover eller må det byttes fjærer og dilles? Isåfall blir det like bra om det stille til over 1360?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå har jeg fått min Limited i hus og skutt ett par hundre skudd men sliter litt med avtrekket. Det virker i overkant tungt. Hang på feltvakta på 1360 gram og måtte riste for å få avtrekket til å gå så den er nok mye over. Hva er trikset her? Er det noe man kan justere på selv eller må man få en børsemaker til å bytte fjærer, kappe fjærer osv.? De to skruene ved avtrekkeren er den kun avtrekksstopp og ikke vekt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...