Jump to content

Skaffe 5 skudds magasin + just. kolbe til Carl Gustav?


Recommended Posts

Hei

 

Fikk forespørsel fra en venn om å legge dette inn her, han er ikke medlem selv.

 

Kan noen hjelpe meg med følgende?:

 

Jeg har en Carl Gustaf 3000 lux som jeg ønsker 5 skudds magasin til. Våpenet skal være likt en Sauer 90 sies det. Finnes det 5 skudds magasin til disse - evt. hvem kan lage noe slikt uten at det skulle koste skjorta og hele kongeriket!

 

Ønsker også å få lagd til en hevbar kolbekam på våpenet, slik at den blir helt perfekt for meg. Har sett en sånn tikka T3 laminat børse med hevbar kolbekam. Skulle vist være en "norsk" løsning? Hvem gjør noe slikt for hvor mye?

 

Skulle også ha justert avtrekket en smule.

 

Som sagt noen som vet om rette mannen til en sånn jobb. Bor i Bergen.

Noen som har noen tips?

Link to comment
Share on other sites

CG 3000 er en Sauer 90 låskasse med løp og stokk fra CG. Allt som passer til Sauer 90 passer derfor. Sauer 90 gikk ut av produksjon for noen år siden

5 skudds magasin får du kjøpt fra Landrø til ca 900-1000kr. De har også andre reservedeler.

Justering av avtrekk kan være mer pludrete. Når jeg fikk min var avtrekksvekten ca 3kg. Den lokale våpensmeden fikk justert det ned til 2,2 kg. Jeg fannt en kar i sverige, Lennart Hoppe i Eskilstuna som tidligere har jobbet på CG fabrikken og som kjøpte opp delelageret når de la ned. Jeg sendte avtrekket til han og han fikk justert det til litt over 1 kg.

 

Lars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...