Jump to content

Kjøp av hagle?


Martin I

Recommended Posts

Hei

 

Skal kjøpe meg ny hagle i prisklasse fra 8000,- og oppover. Har lyst på en over og under, men har vurdert halvauto.

Går mye på rype og storfugl jakt, og skyter rundt 500 skutt på leirduer hvert år før jakta.

Har sett på beretta silver pigeon 686..

Hva anbefaler dere???

Link to comment
Share on other sites

se i igjenom de andre trådene, med samme tema. berettan koster det dobbelte ny i forhold til hva du antyder å bruke. kjöpte selv en lanber gyttorp. mye å velge i. men lanber virker som ei bra hagle til 8000. 5utbyttbare choker medfölger ved kjöp. men i vei å pröv å kjenne på de forskjellige haglene. viktigste er at den passer deg

Link to comment
Share on other sites

Hei og velkommen hit.

Kan muligens være behjelpelig og bruke søkefunksjon og sette av 16 timer til litt lesing.

Mye meninger formidlet her på kammeret de siste årene vedrørende det du spør om.

 

Men 686 er et bra valg spør du meg.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Hei Martin. Har du sett denne tråden? viewtopic.php?f=35&t=24580&start=480

Sirhitalot sitt innlegg som er det siste i skrivende stund. Bor du i nærheten av dene butikken, så kan du få deg en ny Benelli Comfort for 10.000,-. Men vær snar. Tilbudet gjelder kun 4 stk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier bare èn ting, som alt for mange glemmer; Kjenn og sjekk vekta på hagla. Beretta er tungt i stål, men du får vel også alukasser og andre lette materialer i Berettas mange utgaver? Se, ta på og kjenn på vekt. En halvkilo fra eller til kjenner du når du bærer børsa i timesvis i skaugen eller på fjellet. ;)

Tenk også på lengde om du jakter mest i skaugen. Ei kort og forholdsvis lett hagle er et pluss synes jeg.

 

Lykke til!! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...