Jump to content

.38 spesial hylser sprekker


janove

Recommended Posts

Jeg lurer litt på hvis andre har samme erfaring som meg med .38 spesial hylser.

 

omtrent 1 per 300 får en sprekk fra topp og ned.

Dette har jeg ikke sett tidligere, og jeg lader rundt 15.000 skudd i året i 9mm, .40 og .45.

 

Mine ladninger er snille ladninger rett over minimum ladning.

 

Alle mine hylser er inne på første / andre omladning.

 

Dette er ikke et stort problem siden det er så pass få hylser som jeg sorterer ut som er en sprekk i, men lurer litt på hvis dette er vanlig på .38 spesial.

Link to comment
Share on other sites

, men lurer litt på hvis dette er vanlig på .38 spesial.

 

For meg fortoner dette seg ikke som vanlig for 38 hylser.

 

Jeg bruker CBC hylser og dem har jeg ladet om minst 30 ganger, en skjelden gang er det en som sprekker.

 

Kan være du er litt for hard i uvidingen av hylsa og det samme med krympen etter kula er satt i.

I en vanlig (felt) ladning trenger du nesten ikke krymp i det hele tatt :wink:

Link to comment
Share on other sites

bruker du belagte kuler så ikke utvid hylsene mere enn minimalt, og glem krymp da dette er smør på flesk med baneladninger. men om noen hylser splittes/sprekker ta det som naturlig avgang og ikke stresse det da dette betyr lite. bruker cbc selv og opplevd dette svært sjelden(2-3ganger på to år og ca 10000 skudd) men har opplevd dette ubetydelig oftere med andre merker. jeg har som sagt sett dette til en fin måte og kassere/skifte ut hylser og presisjonsmessig lite å merke på disse hylsene som sprekker i moderate/slappe ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...