Jump to content

Browning X-bolt


Warbee911

Recommended Posts

Då he eg fenge kjøpt meg ei rifle (1 år sia nå, men har ikkje vore inne på forume før nå)...

 

Valget falt på Browning X-bolt cal.308 syntetisk. Første inntrykket var att denna rifle va j**** lett!

Rekyl-kappa er også veldig myk, det er som å skyte med en sallong :)

Optikken er Leupold 3-9x50 VX:R CDS. Har ikkje prøvd så mye forskjellige kikkerte men denne virka heilt topp for min del :)

Rifla var ferdig gjenget fra fabrikk, kjøpte ikkje demper med en gang. Men etter noen turer på skytebanen ble fristelsen for stor, da ble det kjøpt den nyeste Hausken modellen.

Første skuddet med rifla m demper var en fryd, smilebåndet strekte seg ekstra langt :P

Etter noen serier la jeg merke til at det varmluften fra demperen fikk optikken til å "blurre". (samme effekt som når sola står på asfalten, men ser varmebølgene).

Var ikkje så fornøyd med dette, fikk høre at dette kunne elimineres med camo-teip (selvklebende).

Noen serier med dette på demperen fiksa problemet, og så ser det "kult" ut ;)

 

Prøvde litt forksjellig ammo i begynnelsen. Brukte Norma Elite i jakta da den var den beste eg hadde prøvd te då.

Lapua sin var altfor "butt" spiss så den siste kula ikkje ville gå i kammeret. Dyttet bare mot kanten forran magasinet. Så den ble utelukket.

Tenkte med tiden å prøve Winchester sin kule med plast-spiss, men føler kanskje denne blir litt mer for show dessuten er prisen litt høy på disse. :D

 

Kjempe fornøyd med rifla blir nok enda mer fornøyd når elgen faller i høst :)

 

Har noen spørsmål til dere på kameret:

Lakking av løp. Har tenkt litt på å "matte" løpet svart, er det noen som har noen innsigelser ang dette. Praktiske råd tas imot med takk :)

Kapping av løp. Løpet er "portet", dvs det er 6 spor som er frest inn paralelt med løpet og lurte derfor på om evt ny jenging blir problematisk???

Lurte også på om det går an å modifisere eller kjøpe et sluttstykke av typen "straight-pull" ?

 

Takker for svar og tilbake meldinger :) Bilder kommer iløpet av uka :)

Link to comment
Share on other sites

Skal du lakke løp, så bør du bruke duracote, det er ikke noe problem å kappe pipa, men da må du ta den bak portene ( hvorfor er løpet portet når det er en standardpatron?). Du kan ikke gjøre den om til en rettrekker, fordi hele konstruksjonen er forskjellig

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Som Tshaave sier: Løpet ditt er ikke portet, det er flutet.

 

Dernest syns jeg du har kjøpt deg feil børse. Jeg har en likedan og er storfornøyd med den. Men hvis du skal kappe løpet, lakkere det svart og attpåtil ønsker deg en rett-trekker, hvorfor i all verden har du ikke kjøpt deg en Blaser 93 offroad i stedet? Disse fikk man jo ganske rimelig for et års tid siden, og så er det jo et systemvåpen så kunne du hatt et 300-løp i tillegg. Nå er jeg ingen Blaser-fantast, men her ville jeg heller anbefalt det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...