Jump to content

Trenger tips og hjelp til førstegangsbue... Kan noen hjelpe?


trohdahl

Recommended Posts

Skal ha meg en Compound bue som skal brukes til trening/jakt... Planen er og ha med bue på neste tur til

Sør Afrika og la Sauer 202 være igjen hjemme ! :roll: Synes dette med buejakt ser meget spennende ut.

Har liten erfaring med bue fra før, kun litt langbue skyting har det blitt... Har lest litt her og der og har med dette fått

litt innblikk i bueskyting. Har kikket litt på disse compoundbuene :

http://www.martinarchery.com/2011/exile.php" target="_blank (Draw Weight 50# / Draw Length 25” to 30”)

 

http://www.martinarchery.com/2011/leopard.php" target="_blank (Draw Weight 40#/Draw Length 23” to 27”)

 

Er dette noe og satse på...? Jeg er 180 høy og vanlig bygning.

Håper på gode tips og råd.

Mvh. Trond

Link to comment
Share on other sites

Det finnes flere tråder her på forumet angående temaet.

Begge buene du viser til er bra buer. Men den siste er mer som ungdomsbue å regne. Er redd for at dralengda blir litt kort for deg. Exilen er meget bra, du burde egentlig velge 50# bua som nybegynner. Den kan du sannsynligvis skru ned til 40#. Men ettersom du har tenkt deg til Afrika med bua, ville jeg valgt 60# bua. Skru den ned til 50# og du kan sannsynligvis trene deg opp til å dra den opp på tyngste innstillingen.

Har Martin bue selv og kvaliteten er i hvert fall udiskutabel.

Edit: Ble litt forvirra et øyeblikk. Du har link til 2011 mod. 2012 mod. Exile er maken. Aer ut som den kan justeres ned 15 pund i likhet med Saberen min. Da er i hvert fall 60# modellen å foretrekke. Du kan starte på 45 pund og jobbe deg opp.

Her er 2012 utgavene;

www.shopatron.com/products/productdetai ... 0.0?pp=12&

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...