Jump to content

Avstandsmåler til jakt. Ut til 100m


Raptr92

Recommended Posts

Hei!

 

Driver å leser om div avstandsmålere både her på forumet og tester gennerelt. Har fått med meg at de fleste måler nøyaktig, problemet er å få de til å måle osv.

Jeg for min del, trenger en som måler bra ut til ca 100m og lurer da på om de billigste vil gjøre jobben?

I første omgang vil den være med 22lr på tur, og da er jakt for min del utelukket på hold over 100m! (har drevet med skiskyting i 11år, så jeg vet hvor mye vinden har å si bare på 50m....og derfor synes jeg det er uforsvarlig å skyte vilt på over 75-100m)

 

Har forøvrig stundentbudsjett, og det er vell hovedgrunnen til at jeg vil ha billigst mulig måler. Kunne selvfølgelig tenkt meg den beste om jeg hadde dritti penger morgen og kveld :P

 

Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Tipper alt av avstandsmålere måler bra innenfor 100m.. jeg har denne: http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=19318, funker som bare det! kjekt og kunne måle avstander på over 100m selv om du ikke skyter på over 100m. La oss si du ser viltet på 200m, måler deretter mot en mulig skyteposisjon på 110m, vipps har du en skyteposisjon på 90m og du trenger ikke knote med annet en rifla når du er i posisjon.

 

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...