Jump to content

Galvanisere bodygripfeller?


robert

Recommended Posts

En del av minkfellene mine står ved sjøen, og er dermed utsatt for saltvann i betydelige mengder, noe som igjen fører til at de ruster kraftig etter kort tid. Speed dip hjelper ikke stort, så jeg lurer på om jeg skal levere et par feller til galvanisering bare som et eksperiment. Googlesøk på "galvanized body grip trap" ga ingen resultater. Er det noen av dere som har prøvd dette eller hørt om det, eller er dette helt upløyd mark? Hadde satt stor pris på synspunkter fra dere som har mer erfaring med metallarbeid og overflatebehandling enn det jeg har (jeg har svært lite).

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Du kan levere inn fellene til metalisering. Det er en prosess der flytende zink og alminium blir sprøytet på karbonstål som koresjonbeskyttelse. Har selv fått metallisert 6 bodygripfeller for utprøving denne sesongen. Nærmeste firma som driver med metallisering finner du ved å google metallisering. Prisen vet jeg ikke, da en kamerat som jobber på skipsverk gjorde jobben for meg.

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

205t53t.jpg

Har vært ute og hentet inn de metalliserte fellene som har hengt ute i 3 mnd. Ser veldig bra ut . Ingen rust. Skal dye dem nå for å fjerne eventuell metall lukt. Skal bli spennende å se om de fanger bra. Skal sette ut 6 feller som ikke er metallisert, men dyet og seks metalliserte feller. Håper alle fanger like bra. Må pusse litt på avtrekkermekanismen på de metalliserte fellene pga økt friksjon på avtrekker mekanismen.

Fikset bilde jmonsen

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

2hdb3o4.jpg

 

Ser att Fangstmann . no har fått inn rustfrie feller fra Oneida Victor Conibear. Da er vel problemet med rustne feller kansje over. :D Har ikke blitt noe fangst enda i de metaliserte fellene som jeg satte ut. Sannsynlivis må de dyes for å fjerne metall lukta. Skal la de stå sånn nu denne sesongen. Har en metalisert felle som er dyet. Skal ut i terenget med den også nu på nyåret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...