Jump to content

søke om to hagler samtidig, o/u hagle og pumpehagle.


royajohansen

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg skal snart sende inn søknad om tillatelse til å erverve og inneha skytevåpen.

Jeg tenker å sende inn to søknader samtidig(siden summen blir den samme) da jeg først ønsker å kjøpe meg en forholdsvis lett o/u hagle for jakt som innebærer mye vandring/gåing. Jeg ønsker også etterhvert å kjøpe en noe tyngre(vekt) pumpehagle for mer stasjonær jakt. Begge i samme kaliber, 12. Lademekanismen pumpe er mer smak og behag for min del. Vil de som behandler våpensøknaden rynke på nesen(eller hva de nå gjør :) ) når de får inn søknad om to hagler med lik kaliber.

Jeg kommer til å skrive i søknaden som nevnt ovenfor intensjonen. En lett hagle og en mer tyngre(vekt) hagle til mer korte turer/stasjonær jakt. Jeg synes også det er bedre med en tyngre hagle når jeg skyter lerduer.

 

Vil dette høres helt bortinatta ut for en som skal behandle en våpensøknad og avvise blankt eller virker det som en ok søknad?

 

Arrester meg gjerne om jeg skriver noe som høres rart ut. Jeg er en amatør innen jaktens verden enda :) Søknaden vil bli sendt til Søndre Buskerud, Drammen politikammer.

 

Vennlig hilsen Roy.

Link to comment
Share on other sites

Jeg anbefaler å søke om flere våpen samtidig også, det koster tross alt ikke mere uansett hvor mange våpen du søker på samtidig.

 

Selv søkte jeg på pumpehagle(på den måtte jeg da spesifisere modell), O/U hagle, .22, .308w, og 6.5.

Fikk alle innvilget, å betalte kun ett gebyr :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...