Jump to content

Nytt avtrekk til remington 700 - tips ønskes


mar.j.kar

Recommended Posts

Har en rem700 med org avtrekk justert ned til ca 1kg blank. Har fungert utmerket i et par år, men har nå begynt å få litt kryp. Får det ikke bort med smøring og justering. Har derfor lyst på nytt kvalitetsavtrekk.

 

Vil ha avtrekksvekt på omkring 1kg. Går med tanken om å prøve å få tak i et avtrekk med trykkpunkt, slik at man får: "hente inn slakken - presse - skudd". Det som er viktig for meg er at selve avtrekksvekten er justerbart ift vekt. Gjerne også at trykkpunktet er justerbart både i lengde på vandringen og helst i vekt. Finnes noe slikt?

 

Evt andre avtrekk som anbefales? Skriv prisen dersom dere veit, for den er avgjørende.

 

Takker

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hei

 

Er i samme båt, og etter det jeg kan se er det: http://www.x-tremeshooting.com/ & http://www.huberconcepts.com/Triggers.htm som leverer "2-trinns" avtrekk, begge ligger på ca.350$ og er vanskelig å få eksportert fra USA med alle eksportreglene som kom i kjølvannet av de nye terrorlovene.

 

For direkte jaktavtrekk er det (av de som er verdt å nevne) disse å velge mellom: Shilen, Rifle Basix, Timney og kremen av kremen: Jewell.

Har du x-mark pro avtrekket, faller Shilen bort med mindre du vil fikle med å bestille sikring å ettermontere utenom.

Timney skiller seg mest fra de andre med en bred og tykk avtrekker.

 

Både Rifle Basix og Jewell skal være bra, men Jewell skal være klart BEST. Hvis du snoker litt på nettet etter priser, er det stort sett bare 3-400,- som skiller de to. Jewell fås bare i "metallfinish", men begge er justerbare innenfor det som regnes som normale avtrekksvekter.

 

Er som deg mest interessert i et "2-trinns" avtrekk, men til dobbel pris tror jeg bare jeg skal venne meg til direkte jaktavtrekk.

 

Alle de direkte jaktavtrekkene som er nevnt over finner du hjemmesidene til hvis du googler, med unntak av Jewell.

Der kan du søke på: Jewell review, for å få vite mer.

 

Håper du får det litt lettere med denne infoen ;-)

Link to comment
Share on other sites

Forresten!

Prisen på Rifle Basix jeg har funnet i full fart er ca.150$, mens Jewell ligger rundt 200$. Begge med sikring påmontert. Så er det videre avhengig av hvordan du får gjort det med toll/moms osv...

Eller du kan betale det dobbelte og vel så det på Midway.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...