Jump to content

Skarpt til Start


Garin

Recommended Posts

Hei alle sammen.

Har et spørsmål til dere:

Bryter jeg noen lov om jeg får en børsemaker til å modifisere et våpen fra skarp til startvåpen.

Altså, eksempel:

Jeg kjøper en 9mm PPK, får den shippet til en børsemaker og modifisert til å følge de regler som gjelder startvåpen.

Er dette lov?

Evt hvorfor ikke...

 

Veldig nysgjerrig.

Link to comment
Share on other sites

Om det er lov er jeg usikker på. har sett at noen har solgt Nagant revolver som var omgjort til start. dette var på qxl.

spm blir mer hvorfor? det finnes gode kopier av ppk i startutgave( beklager ingen linker) som har samme vekt og følelse som et skarpt våpen. mulig at du vil ha en ekte ppk i startutgave men tror det vil bli dyrt. en børsemaker kan bygge våpenet slik at det kun aksepterer 9mm p.a.k.(mulig det bare er plass til 8mm start) men han må samtidig bygge våpenet slikt at det ikke kan gjøres om til et skarpt våpen igjenn. hva en slik ombygging koster vet jeg ikke, men regner med noen timer på benken og det blir fort dyrt. så er det om våpenet da må til Politiet for bekreftelse at det er ombygd til start eller om det holder med bekreftelse fra børsis.

har selv en Walther PPK i 9mmK. det er selvfølgelig en skarp og registrert pistol. og når jeg ser på mekanismen vil jeg tro at det blir en ganske stor jobb å bygge om slik at det ikke kan gjøres skarpt igjenn. for ordens skyld: jeg tror ikke du vil gjøre den skarp igjenn, jeg bare vet at slik er regelen for våpen som ikke skyter skarp. de skal ikke kunne modifiseres til å skyte skarpt. er det en børsis her inne som vet noe om hva loven sier?

Link to comment
Share on other sites

Tenker på at det finnes jo et utall av våpen hvor det ikke finnes tilsvarende i start.

Og masse skramlete våpen ingen, jeg inkludert, noensinne kommer til å søke på.

Da blir en evt ombygging til start et rimelig mye kulere alternativ til reg plugging.

Ok med saker som henger der og ser pene ut, men mye mer morro med en ting som i alle fall sier pang. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...