Jump to content

Bul M5 til open?


Mister K

Recommended Posts

Heisann

Jeg har nå muligheten til å skaffe meg en slik i 9mm og skulle gjerne hatt noen tips om å bygge den om til openpang.

Dette er den gamle typen med barrelbushing.

Lurer vel mest på hva slags comp jeg skal ha,har tenkt på en eller annen cone comp for å gjøre det så billig som mulig.

Tenkte å bruke en Aimpoint på toppen(fordi jeg har en) og lurer på hva slags montasje som passer der siden støvdekselet er i polymer og derfor ikke egner seg til å skru noe i.

Hvordan er det med deler til disse,har skjønt det slik at para-ordnance magasiner kan tilpasses?

Tåler den major?Er ikke så nøye det men kjekt å vite,satser mest på bruk i minor.

Brukertips tas imot med takk.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Hei Mister,

BUL M-5 passer fint i Open.

Steinar Haugli, som har vunnet flere NM titler, har skutt BUL M-5 i mange år!

 

Ang. comp, her kan du egentlig velge hva du vil, men vil anbefale en tur til børsemaker og få

alt tilpasset skikkelig. Jeg vet om en som er flink til dette! :lol:

Bushingen må vekk, derfor må du også skifte fjærstyring (guiderod) og fjærhus (recoil spring plug).

 

Aimpoint er litt gammeldags, men fortsatt i bruk av noen få skyttere som fortsatt sverger til rør-optikk på kortpangen.

Montasjen kan velges fritt egentlig, man shimser plastramma slik at montasjen får feste, null problem!

Du kan bruke Para magasiner eller RHT magasiner, sistnevnte er vel de beste, men koster litt mer.

Major burde ikke være problem så lenge pipa er korrekt tilpasset, så du ikke spiser opp luggene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...