Jump to content

Glipe mellom kolbe og låskasse


Bjer

Recommended Posts

Jeg har en hagle av typen Hawk Femunden 12/76. Det er en billig hagle der de har spart på det meste. Jeg har passet på å olje stokken godt for å unngå at den vrir seg, men nå er det kommet en glipe på flere millimeter mellom låskassen og stokken. Glipen er på siden av låskassen ved siden av sikringen og strekker seg flere centimeter.

 

Glipen gjør at vann kommer til mekanismen inni slik at den ruster :trist: Er det noen som har tips til hvordan jeg kan tette denne glipen? Er det mulig å bruke beddemasse eller lim+sagspon for å tette igjen? Jeg bryr meg ikke så veldig om hvor pent det blir seende ut, det viktigste er at jeg får tettet glipen og at det fortsatt vil være mulig å skru den fra hverandre igjen.

 

Takker for alle innspill og tips! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nok ikke dratt til for hardt, men jeg mettet treet godt. Bak sikringen passer stokken fint, men det er på sidene at det er størst glipe. Uansett så kjøpte jeg kjemisk tre fra Biltema. Det ser ut til å fungere kjempebra! Det er vel egentlig sparkel med trefarge, men resultatet ser bra ut! Glipen er tettet, så nå kommer det nok ikke mer vann inn :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...