Jump to content

Jaktterreng Vegglifjell


ZizouJR

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg er en 21 år gammel gutt som i flere år har hatt lyst til å begynne med jakt, men alltid tenkt at jaktterreng er utilgjengelig for folk som ikke kjenner grunneiere eller lignende. Etter å ha blitt kjent med noen jaktinteresserte personer i førstegangstjenesten ble jeg opplyst om at det faktisk ikke er slik i det hele tatt. Derfor har jeg nå tenkt til å ta jegerprøven så fort muligheten byr seg.

I den anledning har jeg et spørsmål angående jaktterreng på Vegglifjell;

Jeg, eller foreldrene mine, har hytte på Vegglifjell hvor jeg har vært støtt og stadig så lenge jeg kan huske.

I og med at den siste som drev med jakt i familien var oldefaren min, har det aldri vært et tema å drive med jakt i dette området.

Nå har jeg søkt på google og lest side opp og side ned, uten å finne noe om jakt på Vegglifjell.

Derfor lurer jeg på om det er noen som vet om hvilke muligheter det er for jakt i dette området?

Hver høst møter jeg diverse grunneiere under elgjakten. Og jeg har tidligere observert både hare- og rypejegere nesten helt oppe ved hytta. Derfor virker det rart om det ikke selges jaktkort for dette området.

Ser også på sidene til de nye hytteområdene som dukker opp i området at det er store muligheter for blant annet jakt, men det står ingenting om hvor man skal henvende seg.

 

På forhånd takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...