Jump to content

ny hagle


larsieboy

Recommended Posts

hei jeg er en ny jeger og har fått tilatelse til og kjøpe hagle, jeg har sett litt på en hagle som heter silma storefjell og lurte på om noen hadde erfaringer med denne, helst med en kommentar ang positive/negative sider, på forhond takk for svar :smile::smile: color=#008000][/color]

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd Silma hagler. Jeg er helt sikker på at den er mer en gode nok, så sant den passer deg noenlunde. Vil tro det er haglas svar på Toyota. Solid, driftssikker men veldig kjedelig og blottet for sjel om jeg får lov å si min subjektive mening. Om et våpen er kjedelig er vel det som betyr minst om en er ute etter en trofast følgesvenn på jakt livet ut, og en kan få forhold til hva det måtte være av våpen. Mange har et klippefast forhold til si første hagle. Mi første ordentlige hagle var en Marocchio o/u 12/70. Det var samme sjangeren som Silma. Helt ok hagle, men hadde ikke det irrasjonelle lille ekstra som Sauer SS`en jeg kjøpte senere og har hatt i snart 20 år. Den er stygg, sliten men har enorm affeksjonsverdi for meg. Jeg tror du kan få det litt barnslige forholdet også til en Silma, men jeg ville kanskje vurdert å se etter noe brukt av et mer anerkjent merke til samme prisen. Ei hagle slites ikke ut ved noen runder på banen og 30-40 jaktdager pr år

Link to comment
Share on other sites

Dette er som i de fleste tilfeller mye smak og behag. På papiret ser jo hagla ut som en okei allrounder. Det lille jeg har vært borti av silma hagler er det spesielt èn ting som har bemerket seg negativt og det er forskjeftet. I 99% av tilfellene jeg har tatt i ei silma hagle har det vært slark i forskjeftet. Selv i nye våpen hos XXL.

 

Personlig ville jeg brukt noen ekstra kroner og kjøpt en Beretta SP 686 (Selges brukte til en overkommelig pris på finn.no)

Når det er sagt er det ABSOLUTT VIKTIGSTE at hagla passer deg!

Få de ansatte i butikken til å hjelpe deg med dette.

 

Uansett ønsker jeg deg skitt jakt når den tid kommer :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...