Jump to content

Kolbe til PA-08 / SA-08


BjornJ

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

En kolbe ment for Remington 870 vil ikke passe, men kan monteres. Med litt modifiseringer vil den også passe perfekt.

Du kommer langt med litt sliping og saging i små mengder.

Kan også nevne at kolbeskruen til Remington har en annen gjengestigning enn hva PA/SA-08 tar, så du må finne en ny M8 bolt i egnet lengde for montering.

Link to comment
Share on other sites

Kan komme med en kort beskrivelse:

 

Har Ingen bilder av selve jobben eller resultatet, men det er rimelig enkelt - tok meg ca. en time med pønsking og "på sparket alá Ad hoc jobbing"

Kolben jeg tilpasset var en billig-sak fra ATI, kjøpt på eBay, som passer Mossberg, Winchester og Remington.

Med Remington-adapteret plassert på kolben kan den monteres på PA-08, men det blir litt ubehagelig lang avstand frem til avtrekker samt. "freskanten" som går inn i Remington-kassen ikke skjules, da Weatherby har valgt en annen løsning; helt flat avslutning.

 

Legger ved et bilde som beskriver det meste.

Sag, fres eller slip Remington-adapteret ned til sånn ca. den røde streken på bildet. Tilpass med en fil, kniv eller fres - åpningen til avtrekkerbøylen. (den stikker noen m.m. eller en cm. utenfor kassen når kolben er tatt av - det samme som på Remington, men PA-08 sin er noe bredere.)

Til slutt, skru fast kolben med en bolt som er riktig gjenget. Jeg brukte en mutterbolt lik den som selges på bl.a. Biltema.

 

Det kan godt hende at det er kolber til Remington 870 som er vanskeligere å tilpasse enn den jeg beskriver her.

 

PS: passformen er ikke 100%. PA-08 er noe tykkere enn 870'en, så det blir et lite trappetrinn på noen m.m. ned til kolben.

 

Håper dette hjalp litt.

 

 

kolbe_pa-08.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...