Jump to content

Tikka t3 lite kikkert ?


Mr.Macleod

Recommended Posts

Hei jeg har tildels bestemt meg for en tikka t3 lite som selges på jakt & friluft. jeg kontaktet og skulle få den for 6900. han anbefalte leupold vx-r 3-9x50 med lys, kr 6500.- En maxim lyddemper ferdig gjenget. så hva er kammerets meninger rundt dette ? er det en bra kikkert ?, eventuelt hvilke andre er verdt å ta en titt på ? har søkt rundt men jeg vill ha et vell balansert forhold mellom kikkert og rifle

 

En ting jeg enda ikke helt har skjønt er forskjellen på denne og weatherby vangard ? noen som kan si hvorfor det er 4000 i forskjell.? den har jo pressisjonsgaranti, og boydstokk blir jo billig..

 

 

Mvh Eirik

takker for svar (helst on-topic)

Link to comment
Share on other sites

Zeiss Conquest er gode sikter, men de som selges i Norge er gråimportert og ikke dekket av Zeiss' garanti og serviceapparat i Europa. Zeiss markedsfører denne serien kun i USA og tilbyr ikke service på den andre steder.

Zeiss Classic som nevnt over og Meopta er svært god optikk til skapelig pris. Jeg ville sett på 1,-6x42 eller 2,5-10x50. Jo lenger ned i forstørrelse du kan gå, jo bedre hvis ikke du utelukkende jakter i åpent terreng.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...