Jump to content

Cal.44 idiot


Speedsix

Recommended Posts

Cal.44 Idiot..

Oppdaget et for meg nytt kaliber en tirsdag..Skulle kronografere noen .45 Colt patroner sammen med en kamerat, og rigget opp en kronograf..Min tur til å skyte, og grep tak i plastboksen med store, fete fine nypolerte patroner, matet revolveren og avfyrte et skudd. Kameraten (Harald) rapporterte om 900 fps, men je synes det smalt mye og kronografstativet blafret. Ja, da prøver vi en til... 1400 fps sa Harald...

Da demret det så smått, tømte revolveren, monterte på lesebriller og myste bak på Federalhylsene o g der sto det : 44 Rem Mag.

Skal si de hylsene ser pussige ut, men de er hele, og man takker sitt gode valg av revolver. Heretter blir det

(fortsatt) kun Ruger når det blir snakk om single action. Den er undersøkt. og er ikke skadet av hendelsen.

Moralen: Merk ammobokser nøye, bruk lesebrillene dine før du skyter, og vernebriller når du skyter.

Exprimentet (ufrivillig) skal ikke gjentaes av meg eller deg, det er antagelig potensielt farlig..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...