Jump to content

Problemer med wad/forladning


Jodagitt

Recommended Posts

Følger Hodgdon ladedata, men wad/forladningene som er oppgitt er jo helt tullete :forvirra:

 

I følge tabellen skal Jeg bruke f.eks. WAA12R,WAA12SL,WAA12,12S4,12S0,TGT12 på Nobel Sport,PMC,Fiocchi,cheddite

Disse patronene er vel etter det jeg kan forstå "rettvegg" patroner...

 

Hvorfor er disse forladningene for små i diameter der di skal tette for krutt/trykk? det virker som at alle disse forladningene er til "compression-formed" patroner?! AA,STS..

 

Litt dumt når jeg sitter med flere tusen stykker :cry:

Link to comment
Share on other sites

Du har rett, de fleste amerikanske wader er tilpasset CF hylser og er mindre enn ideelle for rettveggede.

Det du risikerer er migrasjon av krutt forbi gas sealet som kan påvirke effekten i en eller annen grad.

 

Min egen erfaring strekker seg til gjennomsiktige hylser, 12S3 og 12S4. Etter en dag i lomma kan man se noen kruttkorn smyge fremover men mindre enn man skulle tro. Kan heller ikke påstå å ha opplevd redusert effekt, Ingen erfaring med Win wads.

 

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Oki.. fint og få dette bekrefta :?

 

Men.. jeg var ute og prøvde noen slugs går serru... og da oppdaget jeg at det var MYE uforbrent krutt i løp/mekanisme, Mistenker lavt trykk, av 26grain så lå det sikkert 10igjen for vert skudd :?

 

Hvor "lett" skal slug(1oz lee) med forladning gå i glatt løp?

 

med andre forholdsvis tunge ladninger med #5 haggel gikk det veldig bra :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...