Jump to content

Jakttur innen 3 timer kjøring fra Bærum


Guest

Recommended Posts

Noen her som har tips til aktuelle jaktområder i en 3 timers radius fra Bærum. Har to jaktområder i nærheten, men har lyst til å prøve noe nytt.

Primært Orrfugl, Storfugl og rype som er aktuelt. Skulle gjerne hatt sjansen på noe storfugl. Der jeg jakter er det ikke lov å skyte disse.

Takker for alle svar :-)

Link to comment
Share on other sites

Sølverksskogen på Kongsberg. Den delen som heter Lassedalen/Øksne. Veldig fint terreng og bra med fugl. Er litt skeptisk til de andre delene av Sølvverkskogen da det er gammelt gruveområde med mange hull i bakken som det er mulig å falle ned i:-)

Statskog Børresen, Nedre/Øvre Eiker, Modum, Sylling Og Lier. Veldig bra terreng med bra med fugl. Endel storfugl.

 

Alt kan nås via Inatur.

 

Skitt jakt

Link to comment
Share on other sites

Dersom du ikke er så nøye på ulv, har du jo Finnskogen fra Kongsvinger mot Elverum. Slettes ikke umulig å finne storfugl. Rypa finner du ikke der. Et par hundrelapper for dagskort.

 

Har selv jaktet i Våler i år, men der var det lite fugl (men jeg prøvde jo ikke overalt da, bare et par, tre steder hvor jeg er kjent). Har vært en tur i Namnå, og der var det mer fugl, i hvert fall den halvtimen jeg jaktet der (bare en lynkjapp luftetur med fuglebikkja, som hadde ligget et par, tre timer i bilen, før vi skulle reise fra rådyrjakt, men hadde likevel opp seks fugl på den halvtimen, selvsagt uten å få skutt...).

 

Ellers ligger muligens Trysil og Østerdalen innenfor tretimersgrensa. Veldig variabelt med fugl, så det lønner seg nok å sjekke takseringsresultater. Ljørdalen/Fulufjellet i Trysil og feks Mykleby-Kiær i Østerdalen kan muligens være under tre timer unna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...