Jump to content

Utstyrsliste til British Columbia


frontier

Recommended Posts

Vi er ein gjeng som skal reise med Atira til BC neste vår på svartbjørnjakt. Vi er alle førstereisguttar og tek gjerne imot tips basert på erfaringar når det gjeld:

 

* Kva vi bør ha med av utstyr - og kva vi kan la ligge heime. Lag gjerne ei utstyrsliste om du gidder. (Det er snakk om ei vekes jakt, spot and stalk 2:1)

 

* Muligheiter for fiske; kva utstyr fungerer?

 

* Troféhandtering; prisar/kvalitet/ventetid?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i Canada i månedsskifte mai/juni og det var kaldt om kveldene og fint om dagen (17-23 grader).

 

Skal dere vandre rundt i bushen eller ha et fast sted å bo? Vi dro på dagsturer og tok derfor ikke så mye med oss.

Vi var ute 10 timer til dagen så ha med deg nok drikke og noe å spise.

 

Det er ikke så allverdens med ting og tang dere trenger - ha klær i forhold til årstidene og alle papirer skal være med underveis i jakta i tilfelle oppsyn.

 

Myggmelk (Eller noe annet råsterkt. Det kryr av blackflies som spiser deg levende)

Skytestokk (jeg lånte en av guiden og du kommer ikke utenom en slik da det er forbanna tett og uoversiktlig)

Liten sekk til kamera, niste og drikke.

Dopapir (ha også rifla med deg når du sitter og skiter i skogen... usexy å treffe på bamse med buksa på knærne)

Kikkert (blir brukt myyyyyyye)

Gnagsårplaster mm (det er mye gåing - vi gikk 1 mil ene dagen)

Solkrem (kan være lurt ja)

Ekstra minnebrikke til kamera (eller ta med ekstern harddisk for du må ta 10000000 bilder)

Rifle og patroner hjemmefra (ingen problemer å ta med så lenge det er pakka separat og i originalpakning osv)

 

Vanlig jaktbekledning og utstyr som her i Norge.

 

Mitt trofè ble levert inn da vi dro hjemover; det skulle egentlig bli en skinnfell. Men jeg ombestemte meg så det skal nå bli en fullmount... Skinnet kom til Norge 8 måneder etter jakta og er levert til lokal taxidermist. Venter spent på resultatet :)

 

Skinnpreparering til fell og skallebleking kostet meg 400 CAD. Shippingkostnader til Norge kosta ca 4000 NOK.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...