Jump to content

Dårlig solvent, verktøy eller bruker?


nilkas

Recommended Posts

Hallo. Er fersk på dette med å pusse hagle og får det liksom ikke reint.. :oops:

 

Jeg har en ny hagle som jeg skutt 5 skudd med for 5 dager siden.

 

Problemet nå er at jeg ikke får løpet og chokene _helt_ reine. Spesielt chokene. Det er noen bleike strek i dem og løpet og som æ ikke får vekk.

 

Samme dagen haglen ble brukt dro æ gjennom løpet med polergarn (festet til snor) som var sprayet med Tetra Gun spray, kombinasjon "rengjøringsmiddel og lett smøremiddel". Da fikk æ vekk mye, utenom de der bleike stripene.

 

Nå har jeg kjøpt en eske med pusseutstyr fra Gun-Slick med "Ultra-Klenz" og "Ultra-Lube", solvent og olje. Mest for å få pussestang og tilbehør. Har jobbet med bomullsfiller og børst og solvent, men kommer ingen vei. Fillene har sluttet å bli skitne, og stripene i løp og choker er der fortsatt.

 

Så, trenger jeg sterkere/bedre solvent?

Eller er pusseverktøyene dårlig? (Syns ikke børsten hjalp noe i det hele tatt, selv om den ser orntlig ut)

Eller er det brukerfeil?

Eller er jeg altfor nazi og petimeter ifh reingjøringa?

 

Takknemlig for inspill.

 

/Niklas

Link to comment
Share on other sites

Ja?

 

Sto og holdt i en slik, og tenkte, den her trenger æ sikkert på tur etter hvert, men hvorfor kjøpe nå når æ kan utsette det å bannes litt ekstra i mellomtia? (Dårlig egenskap æ sliter med det der..)

 

Men det er bra, har faktisk mer tru på den enn den der børsten. Kanskje skal prøve et annet rensemiddel også.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har jo evne til å være petimeter på enkelt områder. Men sannsynligvis slapper jeg litt av med pussinga etter hvert.. Men æ syntes bare det ville vært for ille om æ ikke klarte få ho heilt rein etter kun 5 skudd. Men nå vet æ i hvert fall hva som må til :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns boresnaken er fin mens jeg er på jakt, etter endt dag. Når jeg kommer hjem drar jeg gjennom løpene med messingbørste, tørre filler, olja fille. Og så gnukker jeg litt på anlegsflater og hengsel med litt olje. Helt rent er ikke så viktig. Metallet i løp har mikroskopiske porer hvor møkk trekker inn, så det er begrenset hvor reint det er mulig å få det...

Link to comment
Share on other sites

Njae.. den spissedingsen har jeg nok ikke. Men jeg skjønner hva du mener. De smålappene fyllte ikke så mye, fikk intrykk av de såvidt kom borti innsiden av løpet. Med to lapper samtidig ble det litt bedre, men det gir sikkert bedre effekt med papirdyttinga din..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...