Jump to content

Dovrefjellviltkamera


Kråkejeger

Recommended Posts

Har 2 stk av 2MP utgaven, tar helt ok dagbilder/film, men nattbildene er ikke allverden. IR-lyset er alt for sentrert i bildet, og rett og slett for kraftig. Belyser riktig kun fra ca 3-4 m avstand og utover ett stykke, alt nærmere blir helt utbrent (hvitt). Løste dette ved å blende IR-lyset litt med å tape en bit av halvtransparent plast foran IR-blitsen.

 

Noen filmsnutter (som også viser svakhetene ved nattmodusen) fra kameraene mine:

 

 

Jeg ville lagt i noen kr og kjøpt Wingcam modellen fra Winge våpen i stedet.

http://www.wingevapen.no/index.php?do=c ... &topcat=19

Link to comment
Share on other sites

Jaja, det gjør de- løser ut på skjære, og mindre fugler også. Fungerer fint på alle måter, det er i det store og hele bare bildekvaliteten på nattbilder/film jeg har å utsette på kameraet. Men har jo også løst det med denne transparente plastbiten, som kan fjernes når en vil sette kameraet opp med litt avstand til f.eks en saltstein i skogen eller noe, for større dyr på litt lengre avstand.

Link to comment
Share on other sites

Nei, disse kameraene har ikke noen innstilling for å variere følsomheten så vidt jeg vet. Men her står kameraet nå ca 5-6 m unna reveåta, og det blir massevis av skjærebilder her i alle fall. Men med lengre avstand mellom åte og kamera vil selvfølgelig antallet bilder av skjærer gå ned, de er små og vil ikke løse ut viltkameraer på så veldig lang avstand.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...