Jump to content

Lurt å bruke ski på åta??


16/70

Recommended Posts

En eldre lokal reve jeger,anbefalte meg å gå minst mulig til fots ut på åta. Han sa lag et ski spor forbi åta,som du bruker til å sjekke besøk og mat utleggelse. Hans erfaring igjennom over 50 år som glugge jeger,var klar. Når han haddde nylig tråkket ut på åta,kunne det ta flere dager før en rev kom igjen. Men i ski sporet kunne den komme sammme natt du hadde vært der for sjekk/utleggelse. Har den gamle her noe rett, i det han sier?? Hva er deres erfaring, rundt det der med å komme seg til og fra åte. Uten å ødlegge reve jakta, for flere dager i etterkant?

Link to comment
Share on other sites

Du skal høre på de gamle :!::wink:

 

Når snøen blir dyp tar jeg trugene og lager flere "innfartsårer som ender i en som passerer åta. Reven er en luring, og disse lettgåtte stiene følger den gjerne.

I tillegg fyller jeg en halvliterflaske med matblod, lager et lite hull i denne, og sleper den etter meg i et snøre. Samme med reveurin i flaske.

Unngå å gå nærmere åta enn ti meter, og ALDRI skyt kråkefugl på reveåta.

Mange triks i ludo :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

et tips er , hvis du jakter på åte , ved et jorde , stort eller mellomstort ...så kan det være et triks og ta traktoren og kjøre rundt på jorde , fra åte og til kantene av jorde , reven går lettere i et traktorspor , en i masse løssnø ....har gjort det selv , og de går ingen andre steder en og følge traktor sporet rett inn på åta , der jeg ligger klar :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...