Jump to content

700 kasse til benchrest


Recommended Posts

Dersom man ønsker å bygge om ei remington 700 rifle til å bruke mer i retning av en benchrestvåpen, hvilke av 700 kassene vil da lønne seg å bruke. Og om det er mulig å være enda mer spesifikk, er det noen av kalibrene som er fordelaktige i forhold til å bygge om til 6 mm ppc?

 

Håper noen skjønte hva jeg mente... ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har "gått den veien" med min 6mm Norma br.

Den startet som en VS i 22-250.

Disse kom den gangen med Krieger pipe og HS-stokk med alu-innlegg.

Jeg skiftet pipe, fikk rettet støtbunnen, lappet klakkene, og rettet av fronten på kassa.

Jeg har ikke gjort noe med matingen på denne, mest fordi jeg kun skyter enkeltskudd.

 

Om du skulle gå for en løsning med en Rem-700, se om du finner en "donorbørse" med bolt med rette diameter på bolthodet. Hvilken av kortkassene du bruker spiller vel mindre rolle.

Som flere resultatlister forteller er det godt mulig å få disse børsene til å gå uhyggelig godt!

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Japp, så lenge den kassa du kjøper har ett kaliber som har mindre, eller samme diameter, som det 6mm Normaen har i hekken så går det ok.

Kjøper du en med mindre hekk (222 f.eks) så får du smeden til å frese ut til rett diameter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...