Jump to content

billig rifle .223 ??


mkildemo

Recommended Posts

skal kjøpe en rifle i .223rem og har sett litt på billig pakkene dem selger.

hvordan er kvalitet og presisjon på disse? har 22lr. og 308w fra før så tenkte på cal. i mellom dem.

kom gjerne med andre forslag. presisjon er det viktigste skal brukes på jakt.

 

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ri ... ke-1054000

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=26801918

Link to comment
Share on other sites

Begge riflene virket som helt greie pakker. Men selv foretrekker jeg ikke syntetisk stokk på ei rifle.

Den på Finn, hadde jo kolbekappeogså. Noe som er helt unødvendig på denne rifla da det ikke eksisterer rekyl. Var jo demper på den ene, å det bør du ha da det smeller sinnsyk selv om det er et lite kaliber.

Kommer jo litt an på hva du skal bruke den til da, men om det bare er helt vanlig jakt her hjemme på bjerget så tror jeg det er et fett hvem du velger. Kan jo også være en ide å kikke på privat salg på Finn. Ofte det ligger børser i dette calibret ute.

Link to comment
Share on other sites

Billigste 223 jeg kjenner til er vel Savage og etter at to venner av meg kjøpte slike var jeg meget skeptisk til pressisjonen på den billige børsa ble jeg meget imponert etter litt prøving og satte så gode serier så denne er mer enn god nok til all jakt. Stokken er enkel og har en hviss lyd når en slår bort i grener og slik men vi fylte de med skumm og det ble bra .

Link to comment
Share on other sites

er jo ikke rekyl i disse børsene så dem slipper jo den påkjenningen. Men merker på min 222 er en winchester, at løpet godt kunne vært tykkere. Ikke mange skudd som skal skytes før det er så varmt at jeg ikke kan holde hånden rundt det. Men er jo slike situasjoner man ikke kommer oppi under jakt.

Ellers er det et utrolig fint kaliber bare det ikke er så mye vind. Skal ikke mye til før du får avdrift på kulen.

En utmerket lysslukker for reven i allefall :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...