Jump to content

Åpne sikter, fluoriserende


Slash

Recommended Posts

Hei!

 

Har en FinnClassic 512 dobbeltrifle, som jeg i utgangspunktet er ganske fornøyd med de åpne siktene på. Likevel kunne jeg tenke meg noen sterke farger på skur og korn for å finne siktebilde raskere. Tenker at dette kanskje bør være mulig å få til selv. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt fluoriserende maling/lakk som tåler vær og vind, til en ok pris?

Og er det noen her som har prøvd dette tidligere?

 

På forhånd takk for svar :D

 

Mvh

Slash

Link to comment
Share on other sites

Ett par forslag;

-Negl lakk sitter godt og finnes i mange farger. Jeg bruker det selv på håndvåpen.

-Fargeforhandlere har "sykkel lakk" i små bokser, men vet ikke hvor lett det er å få tak i fluoriserende farger.

-Hobby butikker som f.eks Panduro(?) har lakk og maling i små bokser. Men vet ikke hvor holdbare de er.

 

..ellers kan man montere fiberoptiske sikter. Disse vises svært godt, men har begrenset levetid. På våpen jeg har satt på slike er selve fiberene blitt porøse etter ca 10 år.

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte rubbe opp blåneringa litt på 9mm Floberten min. Maskerte med malerteip og rubbet litt med ganske fin vannsliper.

Bygde opp et lite forsikte av epoxy og fargepulver men etter å ha dratt børsa opp av sekken så lå "perla" igjen i bunnen av den :trist:

Men sitter som fy etter å ha rubba litt først :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...