Jump to content

Hjelp, feil i våpensøknad


eaasmof

Recommended Posts

Har nettopp søkt om min første våpentillatelse. Den fikk jeg innvilget, men da jeg fikk tilbake den godkjente våpensøknaden fra Politiet fikk jeg meg en overraskelse. Jeg hadde skrevet Hagle, kaliber 12, 66 cm løp, Remington 870, men politiet har ført på o/u etter hagle! :shock:

 

I feltet med politimesterens avgjørelse står det: Innvilget for 1 stk hagle o/u kaliber 12.

 

Hva burde jeg gjøre? Jeg vil ikke at det skal ende med at jeg må betale ytterligere 860 kr for en ny behandling. Og om jeg i det hele tatt får kjøpe hagla med denne søknaden, vil det da bli et misvisende våpenkort. Og hvordan i all verden har de i det hele tatt klart å finne ut at dette ikke er en pumpehagle?

 

Takker for alle svar

 

 

Edit: fixed

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Så lenge du har skrevet riktig i de feltene du skal fylle ut, vil jeg tro forhandler driter i det. Mest sannsynlig en ivrig saksbehandler som har fått inn flest søknader på O/U og skriver dette av gammel vane. Det vil nok bli riktig i kortet, dette blir skrevet ut i fra forhandlers påskrift vil jeg tro.

 

Men man kan jo skrive "pumpehagle" i felt for våpenets art neste gang, kanskje. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...