Jump to content

Custom revolver "Bill Davis"


Øyvind Johansen

Recommended Posts

Har blitt forespurt om jeg ken være behjelpelig med å selge noen håndvåpen, men den ene revolveren har jeg ingen peiling på, så derfor lurer jeg på om noen her kan fortelle litt om våpenet og eventuelt verdi..

 

Det er snakk om en 6" rustfri Smith & Wesson mod. 64-3 i kal. 38/357. Den er merket på løpet med "Bill Davis Custom" Den har firkantet løp med påskrudd vekt under løpet i full lengde, og sikteskinne (aristocrat) så den er rimelig framtung.. Følger også med en sikteskinne med påmontert Aimpoint. Nydelig lett doubleaction avtrekk uten stoppekule.

 

Den er nok noen år gammel men lite brukt. Den kom vistnok til Norge da håndvåpenforbudet trådte i kraft i England

Link to comment
Share on other sites

Våpenet er basert på en rustfri S&W i .357 magnum, k-ramme, med faste sikter (m64 faste sikter, m66 justerbare). Altså en svært enkel revolver som er bygget om med nytt løp, sikter etc. I Norge er det vanligvis S&W m10 som blir benyttet til slike prosjekter, og arbeidet passerer fort 10k hvis de skal utstyres likt som BD-utgaven du refererer til. En tilsvarende (brukt) m10 fås for rundt 8k brukt, mulig du kan få litt ekstra siden det står Bill Davies på den og fordi den kan brukes til magnumfelt også. En ting du bør sjekke er om avtrekket ikke er for lett, kan man skyte single action med den? Da må den opp på 1.360 kg for ikke å bli disket.

 

NB! K-rammer slites raskere enn L- og N-rammer med magnumladninger.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...