Jump to content

Forring under jaktperioder


Bein

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg forer med Vom & hundemat og pleier å gi dobbel mengde dagen før jakt og samme dag. Under ukesjakta går hun på dobbel dose hele uka.

Jeg har avreise om 10 dager og lurer på om jeg skal "fete" henne opp litt før det sparkes igang.

 

Noen som har meninger rundt dette ?

Endrer dere forringsrutinene under jaktperioder.

Er det lurt å øke mengden i en periode før jakt (ukes jakt), itilfelle ja, hvor tidlig og hvor mye ?

Link to comment
Share on other sites

Hvor mye du skal gi henne er det bare du som kan vite, noen hunder trenger mere enn andre, og omvendt. Men det kan være utolig greit for hunden å få maten i små porsjoner utover dagen, ikke 2-3 store måltid som mange gir. Ingen av oss som springer en runde rett etter middag eller...

Gjerne øk foringen litt før jakta (20-30%), slik at hunden har litt "å gå på", men trenger ikke å bli feit.

Jeg selv gir litt for hver time under aktivitet, slik at hunden aldri går helt tom, da snakker vi en liten håndfull.

V&M er ett bra for, men jeg ville vurdert ett for med mere konsentrert energi, da ofte slitne hunder har lite matlyst, og det er viktig å få i hundene mest mulig energi på lite inntak.

Og HUSK tilgang til vann.

Dette er kun egen erfaring, sikkert mange måter å gjøre dette på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...