Jump to content

Slagfelle


Kalstad

Recommended Posts

Kjøpte i impuls på en messe for styggmange år siden en slagfelle lik denne (helt lik, faktisk):

http://fangstmann.rshop.no/product.asp?p=252

 

Den har ligget helt ubrukt i alle år, fant den igjen under låverydding i sommer.

Fjærene på fellen er styggsterke, og siden jeg er litt redd hva uheldig oppspenning kan gjøre med fingrene (avtrekkerfingeren...), selv med hansker, håper jeg å få råd om trygg oppspenning av fella. Og ellers gode råd som omhandler denne konstruksjonen.

Hvis noen har erfaring med oppspenning av denne fella, leses det gjerne.

 

Fella er vel ulovlig i bruk, som det meste annet, og jeg spør kun fordi det ville være kjekt å vite hvordan fella spennes opp riktig.

Link to comment
Share on other sites

Avhengig av str på fella kan den brukes til både mink og mår. Les i fangsttrådene så finner du mye info. Lurt å sette seg nøye inn i bruken ettersom dette ikke er den enkleste felletypen å begynne med på egenhånd. Slett ikke umulig å sette seg inn i selv, må bare bruke litt tid på det.

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar.

@ "frontier": takk for linken, videoen var informativ, selv om instruktøren "jukset" med den digre klemmesaksa. Hadde vært en fordel å hatt et slikt hjelpemiddel, til oppspenningen, ikke minst med tanke på "fingerklemmerisikoen", men det går vel uten også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...