Jump to content

Ønsker å kjøpe kolbe emne


heg

Recommended Posts

Guest graahund
Ønsker å kjøpe kolbe emne. Emne må være litt stort for hadde tenkt til å lage sporting stokk til hagle. En sideligger.

 

Hva slags treverk har du tengt på da ? Har en flott rotstokk fra eik liggende + litt villkirsebær. Den rotstokken kan du jo få kjøpt en beta av. + villlkirsebær.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke tenkt på noe spesielt egentlig.

Er en gammel sideligger som jeg har lyst til å lage sporting stokk til.

Trenger i hovedsak ikke noe veldig nydelig for å si det sånn.

Mulig å få se ett bilde? :) Hvor mye skulle du eventuelt ha hatt for den?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Spørsmålet er om du har gjort noe lignende før ? Er ikke lett og lage en kolbe til våpen uansett. Ville vel anbefale deg og kjøpe halvfabrikat fra en stokkmaker, der ser du jo omtrent hvordan det skal bli. Men, ingen ting i veienfor at du kan få en beta fra meg. Trenger du eik, vil tro at det er det beste. men har villkirsebær også. Ville anbbefale deg og sende en pm til "Raudnakke" og be om tips. Han har blitt litt av en proff etter hvert. Når det gjelder priser og sånt, sender en pm.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Har nå snakket med en proff og han mener at eik ikke egner seg noe særlig så da bortfaller det. Derimot er kirsebær brukbart, men må tørke en mannsalder som han sa og da bortfaller det og. Kirsebærtreet mitt ble felt for 2 år siiden

Link to comment
Share on other sites

Har nå snakket med en proff og han mener at eik ikke egner seg noe særlig så da bortfaller det. Derimot er kirsebær brukbart, men må tørke en mannsalder som han sa og da bortfaller det og. Kirsebærtreet mitt ble felt for 2 år siiden

 

 

 

Kan jo ta ein tur til nermeste sagbruk med Kirsebærtreet ditt og få det til og ligge i ein tørkeomn. tar vell kansje ein uke og få det så tørt så du vill ha det, det er ikje så dyrt heller, tror eg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...