Jump to content

Tanfoglio combat sport


Tom K

Recommended Posts

"Bedre stål og bedre håndverk...."

 

Dette er jo en påstand som slenges etter Tanfoglio og flere andre CZ-kopier.

Finnes det noen troverdige kilder som sier dette eller det bare den gjevne oppfattning rundt på diverse standplasser?

Det at den er laget noen lengdegrader lenger vest enn originalen er vel dokumentasjon god nok?

 

 

Kan ellers si at jeg er fornøyd med min Tanfoglio Combat Sport (Idiotisk navn) og at den stort sett treffer der jeg peker og at avtrekket er helt middels.

Min er litt trang/kort i kammeret. Har hatt litt kluss med tunge/store kuler og patronlengder. Ellers aldri funksjonsfeil.

Link to comment
Share on other sites

Har holdt i begge jerna må si følelsen min er at CZ'n er mer robust i stålet, men går ikke så langt som og ta baufila for og få det bevist :winke1: En ting som er sikkert er at begge pistolene, CZ og Tanfoglio er kvalitets våpen. Disse koster heller ikke flesk, i forhold til kvaliteten :D

Link to comment
Share on other sites

Prøv å sette fila i en orginal cz75 og en Tanfoglio så får du se.

Tanfoglio stålet er herdet så fila ikke tar i det heletatt.Cz stål er mykt som "hubba bubba "(tyggis) i forhold :overrasket:

 

Igjen påstander.

 

Hardhet, duktilitet, E-moduler, bruddstyrke, evne til sponfraskilling, legeringer, produksjonstoleranser....

 

Er det noen som har dokumentasjon?

Link to comment
Share on other sites

Har eid cz75.Denne skrudde jeg fast avtrekksmodulen i med settskruer som beskrever i et gammelt VJ blad jeg hadde.Stålet var rimelig lett og bore og gjenge i.Har eid en Tanfoglio Combat,en ultramatch og har nå en Limited custom hc.Alle Tanfogliene i 9mm.Justerte og filte litt på combaten og den hadde knallhart stål som fila ikke beit på.Prøvde fila på cz,n på samme steder som Tanfoglioen og der var det relativt lett å fjerne metall med fila.

Combat,n min skaut jeg over 20.000 skudd med.Hjemmeladd ammo med blykuler.Den var like tigt som da jeg kjøpte den ny.Jeg vil påstå at Tafoglio har høyere kvalitet enn CZ,iallefall de som jeg har brukt.

Link to comment
Share on other sites

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

 

Tanfoglio Combat (også kjent som T95) er en halvautomatisk pistol fra Italia.

 

Den er en modifisert klone av CZ 75, og kjent for å ha høyere stålkvalitet og bedre tilpasning en sistnevnte. Den lages i Gardone Val Trompia i Italia av Fratelli Tanfoglio S.N.C. Den ble introdusert i 1997, og importeres til USA av European American Armory Corporation (EAA) under navnet Witness Steel. Combat er basen til polymerpistolen Tanfoglio Force fra samme selskap.

 

Pistolen er stor sett identisk til CZ 75, og kommer i flere størrelser og kamret for flere kaliber.

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...