Jump to content

Lade .357 kuler i 9mm hylser


Andis

Recommended Posts

Hei.

 

Har investert i en Rockchucker og skal snart ut å kjøpe ladekomponenter til .38 Special. Ser for meg at det er "litt" større rom for feil med disse enn med .357 Magnum.

Det jeg da lurer på er om det er mulig å også lade 9mm med .357 kuler? I det tilfellet her blir det nok Frontiers 125gr kobberbelagte kuler det er snakk om.

 

Så langt er handlelista:

Frontier 38/357 125gr

N340 krutt, da dette ser ut til å gå greit i begge kaliberne.

Federal tennhetter- hørt at disse er de som er "mykest", sliter med anslaget noen ganger på revolveren. Mulig at dette er kjøpe ammoen sin feil. (Magtech .38Spl klikker oftest. Noen klikk med .357 også)

 

Noen innvendinger/forslag å legge til her?

Link to comment
Share on other sites

Den er kjøpt og lest (mange ganger).

Men etter hva jeg har forstått så er det alltid litt forskjell på hva som er oppgitt av størrelser og reelle størrelsene. 9 mm skal vel være .355, men etter hva jeg har forstått så er det noe variabler. Jeg regner den sikreste måten å finne ut hvor stort løpet ved å fylle det med bly og slå den ut for å måle. (husker ikke helt hva det het i farta.)

Sprø vel her mer for å være 110% sikker på hva jeg gjør.

Link to comment
Share on other sites

Det kalles å "slugge" løpet.

Skal du lade med 340 vil det stort sett holde å bruke .38special hylser. Er ikke så mye mer å hente til magnum bruk.

Jeg har ladd 9mm med berrys belagte .38 kuler. men det var i en CZ med forholdsvis romme dimensjoner. Anbefaler ikke å å bruke .38 / .357 kuler til 9mm da de gjerne har noen tusendels tommer mer en 9mm prosjektiler. I tilegg er 9mm allerede en høytrykkspatron - så marginene blir mindre.

Link to comment
Share on other sites

Det du nevner med bly i løpet og måle kalles "å slugge løpet" det gjøres ved at man presser en blykule(helst sylinder) gjennom løpet og måler diameter i tommer etterpå. du kan få slugga 9mm-løpet for å finne nøyaktig dim.. det du lurer på er om det lar seg gjøre å bruke .357 kuler i et våpen ment for .355. vel det kommer ann på en del faktorer, er kammerret romt(større enn specs) kan det gå, er hylseveggene i patronen tynne nok kan det gå.. om du kommer til at løpet er romt nok til dine .357 kuler må du huske at den ammoen KUN kan brukes på det aktuelle våpen. andre 9mm kan være trangere..som du sier det er en del variabler, men en ting du bør ha i hode hele tiden er kammertrykk. 9mm patronen er en høytrykkspatron og derfor må komponentene stemme overens med hverandre. litt for mye krutt og litt for stor kule kan føre til ett kammertrykk jeg vill vært langt unna når det smalt.

Jeg ville tenkt meg om 6 ggr før jeg bynte å lade 9mm patronen med for store kuler..

 

 

ja da var Hassel før meg...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...