Jump to content

Problem magasin Sauer 202


trevis

Recommended Posts

Har ny rifle Sauer 202 9,3x62. Problem med å mate inn siste skudd fra magasinet. Sluttstykket glir oppå patronen uten å få tak. Er tilbringerfjæren for slakk? Hvis så, kan jeg strekke den for å oppnå bedre funksjon? Hvordan skal den strekkes? På hvilken måte lar 3-skuddsmagsinet seg adskille.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Magasintrøbbel med Sauer 202

Jeg har problemer med et 3-skuddsmagasin som fulgte med en brukt Sauer 9,3x62 pipe jeg kjøpte nylig. Kjøpte nytt 5-skuddsmagasin for å være sikker på å unngå problemer i jaktsituasjoner, men opplever også mateproblemer med dette magasinet. Finner ikke ut av hvordan jeg skal få av bunnplaten på verken 3-skudds- eller 5-skuddsmagasinet, som forøvrig har plastikkbunn. Kvier meg for å bruke makt og risikere å ødelegge et magasin til 900 spenn, men samtidig må jeg få dette fikset slik at jeg vet at jeg kan skyte oppfølgingsskudd uten kluss. Er det grunnlag for å reklamere på et magasin som ikke fungerer, eller er det bare rå makt som skal til for å få av bunnplaten slik at jeg kan få strukket fjæren?

Link to comment
Share on other sites

Til sel

Da er det lurt å ringe landrø. Det er 3 ulike varianter av magasinholderen som muliggjør endring i magasinets høyde relativt til låskassen Løste tilsvarende problem med en 200 str ved å bytte. Nummeret (1-3) er stemplet inn i denne delen.. Forøvrig kan du kjøpe nye magasinbunner billig. Så du bør ikke ha for stor bekymring dersom du ødelegger dette. Det er vel ingen grei løsning å tukle et nytt magasin. Problemet og løsningen bør være kjent for børsemakere som håndterer 200 str og delen er lik for 202 og 200 str.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...