Jump to content

Lanber ibar field (2086) og andre spørsmål


Choomnia

Recommended Posts

Hei

 

Hagler får man jo som kjent i mange forskjellige prisklasser. Og det er som regel som med alt annet man kjøper, at man får det man betaler for. Det vil riktignok ikke si at en hagle til den dobbelte prisen er dobbelt så god. Men av noe bedre kvalitet er den helt sikkert. Når man begynner å komme litt opp i pris så er det mer det estetiske som er pyntet på eller mer forseggjort.

 

Jeg kjøpte for to år siden en nesten ubrukt hagle av en politiaspirant. Jeg fikk den for halv pris av butikkpris og kjente meg fornøyd med 4 høvdinger for en hagle godkjent for stålammo, 5 choker, enkelt avtrekk og manuell sikring (manuelt av ønske). Men ikke minst at den kjentes bra ut når jeg la den an og pekte med den.

 

Det jeg har lest og fått høre mye før jeg kjøpte hagla var å prøve den ut. Legg den an og pek rundt med den. Kjenn om lengden på kolben passer, om den ligger godt, og hvordan den er å følge fugler. Ta gjerne en tur innom en forhandler av våpen og prøv alt de har. Ikke se på prisen, bare prøv alt. Så kan du eliminere de som ikke kjennes bra, og kikke på prisen etterpå for deretter å eventuelt velge deg ut en til en fornuftig pris eller lete etter en maken på bruktmarkedet.

 

Min oppfatning er at de fleste hagler klarer å fyre av skudd... Om den koster 10000 eller ti ganger så mye, så klarer ihvertfall nye hagler garantert å smelle.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser poenget ditt, og hvis det er slik for deg så er jeg helt enig i at du burde investere litt mer enn en brukt baikal for eksempel, slik du jo har gjort. Selv om disse haglene helt sikkert smeller de og, og kanskje minst like mange ganger som dyrere hagler før de tar kvelden.

 

Bare hyggelig å gi tips, det fikk jo jeg her også da jeg skulle kjøpe hagle en gang i tida :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...