Jump to content

Hjelp med montasje til sako Quad


Kim-André

Recommended Posts

Hallo folken's

 

Trenger litt hjelp til valg av montasje til en Sako Quad med en 56mm kikkert i 30mm rør.

Problemet er egentlig at jeg ønsker å kunne bytte løp på den uten at jeg må skru av kikkerten, men med en 56mm kikkert skulle jo en tro at jeg trenger montasje av størrelsen "Extrem Super Duper High", men det får heller gå :P

 

Etter litt smurfing på nettet fant jeg denne; B-Square 3/8" Dovetail Adapter to Weaver Style, også kan jeg sette på en Weaver Style ring av type høy oppå der igjen. Dette blir jo det tårne av en montasje da :lol:.

 

Så spørsmålet er egentlig er det noen som har noen andre gode forslag, helst i stål? kanskje noen andre sako quad eiere har hatt samme problem?

Link to comment
Share on other sites

Hei..

 

Jeg har en Quad jeg også. Kan anbefale QWR ringer, det gjør det utrolig enkelt å skifte løp.

Har ikke hatt noe problem med treffpunkt forandring ved skifte av løp, eller ta av\på kikkert.

Har montert noen lave baser, som er en overgang fra 1mm dovetail til weaver. Har hatt en Nikon Monarch 2.5-10x56 på min quad, og det var noen millimeters klaring mellom kikkert og løp.

 

Denne løsningen anbefales...

 

Mvh Søren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...